کد مطلب: 205415
۶ دمنوش براي کاهش دردهاي مفصلي
تاریخ انتشار : 1400/12/14 12:05:02
نمایش : 631
اگر درد مفاصل زندگي شما را تحت تاثير قرار داده است، اين ۶ دمنوش براي تسکين التهاب مفاصل بهترين گزينه‌هاي درماني هستند.

به گزارش هفت چشمه، انواع مختلفي از چاي وجود دارد که مي تواند به تسکين درد مفاصل و التهاب کمک کند. با اين حال، قبل از مصرف هر دارو يا نوشيدني، بايد با پزشک خود مشورت کنيد تا مطمئن شويد که مواد طبيعي با داروها يا ساير محصولاتي که استفاده مي کنيد؛ تداخل ندارند. برخي از اين چاي ها عبارتند از:

چاي زنجبيلي

زنجبيل به درمان معده درد کمک مي کند. اما به واقع مي توان گفت که چاي زنجبيلي فقط يک درمان براي معده درد نيست. يک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در مورد تأثير محصولات طبيعي بر درد نشان داد که زنجبيل تأثير مثبتي بر التهاب و درد مزمن زانو در افراد مبتلا به آرتريت دارد.

شرکت کنندگاني که ۲۵ ميلي گرم زنجبيل به مدت ۳۰ روز مصرف کردند، بهبود و کاهش قابل توجهي در درد مفاصل گزارش کردند. ريشه زنجبيل را مي توان به راحتي در بسياري از مکان ها يافت. تهيه آن بسيار ساده است، ريشه زنجبيل را به ورقه هاي نازک برش دهيد و حدود ۱۰ دقيقه در آب داغ بجوشانيد. مراقب باشيد، زيرا زنجبيل ممکن است به عنوان يک رقيق کننده خون عمل کند. اگر مشکل لخته شدن خون داريد، با پزشک خود مشورت کنيد.

چاي سبز

اين آنتي اکسيدان فوق العاده علاوه بر محافظت از قلب و مغز مي تواند به کاهش درد و التهاب مفاصل ناشي از آرتريت روماتوئيد نيز کمک کند. ماده موجود در چاي سبز به نام اپي گالوکاتچين-۳-گالات (EGCG) شناخته شده است که به جلوگيري از اثرات آرتريت روماتوئيد بدون تأثير بر ساير عملکردهاي سلولي کمک مي کند. کارشناسان معتقدند که EGCG مي تواند جايگزيني براي داروهاي تجويزي در آينده باشد.

چاي گل رز

گوي قرمز نارنجي که در گل رز ديده مي‌شود، مدت‌هاست که به عنوان يک داروي گياهي استفاده مي‌شود. زيرا منبع غني ويتامين C است. يکي از فيتوکميکال‌هاي گياه رز که به نام Galactolipid شناخته مي‌شود. داراي خواص ضدالتهابي است و براي افراد مبتلا به استئو آرتريت اوليه يا ثانويه يا آرتريت روماتوئيد مفيد است.

يک ليوان چاي گل رز که هر روز مي نوشيد مي تواند براي درد مفاصل شما بسيار مفيد باشد. اما توجه داشته باشيد که چاي گل رز ممکن است با آنتي اسيدها و استروژن تداخل داشته باشد.

چاي سياه

يک چاي سياه استاندارد سرشار از کورستين (کوئرستين)، بيوفلاونوئيد با اثر ضد التهابي است. کورستين براي کاهش التهاب و تسکين درد ناشي از آرتريت روماتوئيد شناخته شده است.

اما مراقب باشيد، بسته به نوع آماده سازي، چاي سياه ممکن است حاوي سطوح بالايي از کافئين باشد. چاي مي تواند بر اثربخشي برخي داروها تأثير بگذارد. علاوه بر اين، چاي بايد حداقل ۲۰ دقيقه بعد از يک وعده غذايي حاوي آهن نوشيده شود، زيرا مي تواند جذب آهن را مهار کند.


 چاي پوست درخت بيد

پوست درخت بيد که قرن ها به عنوان مسکن گياهي در چين استفاده مي شود، از نظر شيميايي شبيه آسپرين است. مطالعات زيادي وجود دارد که از مصرف چاي پوست درخت بيد براي درد مفاصل و آرتروز حمايت مي کند.

درخت بيد با پلي فنول ها و فلاونوئيدهاي موجود در آن داراي اثرات ضد التهابي و ضد درد دارد. با اين حال، اين گزينه براي افرادي که داروي زيادي مصرف مي کنند، به ويژه داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي (NSAIDs)، مسدود کننده هاي بتا، رقيق کننده هاي خون، زنان باردار و افراد جوان تر از 16 سال توصيه نمي شود.


چاي گزنه

صدها سال است که از گزنه براي درمان دردهاي عضلاني و مفاصل و پيشگيري از آرتروز و نقرس استفاده مي شود. مطالعات نشان مي دهد که برگ هاي گزنه سرشار از يکي از آنزيم هاي کليدي است که بر روند التهابي تأثير مي گذارد.

برگ هاي گزنه اغلب به طور مستقيم روي پوست براي کمک به درد مفاصل استفاده مي شود. چاي گزنه را مي توانيد از جاهاي زيادي تهيه کنيد. براي زنان باردار و افرادي که مشکلات کليوي يا ادراري دارند توصيه نمي شود.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg